This are the days we won't forget

 


Kommentarer

Hej! Det hade varit super snällt om du kikade in på våran blogg och kanske lämnade en liten kommentar. Din blogg är verkligen super duper fin & din header är grymt snygg, du som gjort den? Vi tittar in här riktigt ofta! (:

är det sand i stallgångarna? Vad tycker du om det? Fördelar/nackdelar? =)

Svar: På strömholm har vi spångång :) Jag tycker att det är jätte bra, det blir mindre ljud, skonsammare för våra knän, lättare att sköta eftersom det är smidigare att kratta än att sopa. Det enda jobbiga är att fylla på den, men det går snabbt och behövs inte göras så ofta. :)
Ida Dagson

matilda

är det hingsten corren?? Corriendo tau??:)

Svar: Nej det är det inte, det är min häst Iwacor :) Han är dock halvbror med Corren (corriendo Tau), e: Corlensky G. Båda kallas för Corren heh:)
Ida Dagson

Hej!

Jag funderar på att kanske möjligtvis söka till Strömsholm. (går i 9:an nu)

Har lite frågor som jag skulle uppskatta om du ville svara på.

Är detta ditt andra år? Eller vilket år går du nu?
Fördelar med Strömsholm? och Nackdelar?
Hur kom det sig att du valde att börja på Strömsholm?

Hur är det? Är stallen, ridhusen fina? Undervisningssalarna?

Hur ser ett dagligt schema ut? (träningspass och lektioner) Vilka tider börjar och slutar ni varje dag på en vecka?

Vad kostar rummet varje månad?

Är det mycket att hinna med? Jag har 2 hästar, varav ena passar till utbildning och sen har jag min unghäst som jag måste stalla upp vid sidan om. Är det möjligt att hinna och orka med det, eller är det tufft?

Är det bra lärare? God mat? Mycket att göra vid studierna?

Med vänlig hälsning, Emelie

Svar: Ja det är det.Man lär sig något nytt varje dag, massor med nya kompisar och kontakter i hästvärlden, man är på Strömsholm och det är ju bara positivt med det (när man väl har kommit hit vill man knappt härifrån), fina skolhästar, bra lärare, mycket eget ansvar och mana flyttar hemifrån i tidig ålder. Kan inte riktigt komma på någon nackdel faktiskt :)
Jag valde mellan REAL och Strömsholm, kom in på båda två men valde Strömsholm då det kändes seriösare. Med tanke på ridprovet kan inte vem som helst börja här.

Stallarna hålls alltid i uppvisningsskick, alla ridhus/ridbanor harvas och städas varje morgon, undervisningsalarna är nyrenoverade och fräscha.

Beroende på vad man har för pass i stallet så går man antingen 7- ca 16 eller 8.30-17 :) Men det är helt beroende på dag, vi har även kortare dagar när vi inte har några stallpass alls (8.30-14.30). Vi rider 3 ggr vecka.

Rummen kostar mellan 3900-4500kr om jag inte missminner mig

Ja det är det, iallafall i tvåan. Det kommer nog bli rätt tufft med två hästar, men med god planering och lite jävlar anamma kommer du nog klara det bra.

Alla lärare är jättebra! Japp, hemlagat ;) Ja det är det, skulle säga att det är som i ett vanligt gymnasium förutom att 50% av uppgifterna har med häst att göra.

Hoppas du fick svar på dina frågor, det är bara att fråga på om det är något mer du undrar!

Ida Dagson


Kom ihåg






Trackback