Från och med nu

Halloj!
 
Nu ska jag beskriva min mycket intressanta och händelserika lördag för er;
7.00 - Vakna, slänga i tvätt i tvättmaskinen, upp till stallet 
7.20-8.00 - Mocka, släppa ut Iwacor, sopa/kratta 
Oklart vilka tider men --> Handla, tvätta, plugga, äta
11.40 - Hämta Corren i hagen
Oklart - Plugga, äta
13 ish - Rida
14.30 - 16 - Städa i stallet, putsa, mocka, packa påsar 
Oklart - Hemma, laga mat och nu sova ♥
Väldigt intressant ;)
 
 
 
Red ner till slottet idag med min lilla bråkstake till häst. Här på Strömsholm får vi egentligen inte rida ut själva, men ibland måsta man bryta mot reglerna och göra det. Speciellit när vi måste träna på att rida ut själv, vid ridbroarna krånglar han något så förbannat att man knappt tar sig framåt. Han hoppar åt sida, sparkar, ryggar och allmänt drygar mot skänkeln och eftersom vi oftast rider ut med någon behöver man aldrig ta igenom dessa fasoner, men idag så vart det annat. Visste redan från början att han skulle krånga så var beredd, och efter lite övertalning lyckades vi ta oss över. Även fast vi var tvungen att rygga över halva bron... Så det var helt klart värt att bryta mot reglerna och vinna över den lilla gråa, för när vi väl tog oss ner mot slottet så var det hur mysigt som helst. Bara jag, Iwacor och det underbara hösten (för er som inte vet så älskar jag hösten mer än något annat, bästa årstiden!!). 
 
 
 
Imorgon ska jag alltså jobba hela dagen, lär somna direkt när jag kommer hem sen så vi hörs på måndag. puss
 
 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback