Framtiden

Förr när någon har frågat mig; Vad ska du jobba med när du har gått ut strömsholm? Har jag alltid svarat att jag inte vet, just av den enkla anledningen att jag inte visste. För nu vet jag.
 
Jag ska gå ut från Strömsholm med bra betyg och som diplomerad hästskötare, därefter jobba i stall/som hästskötare i 1-2 år. Under tiden ska jag tävla MSV A dressyr (helst högre men vi får se) samt 120 hoppning(!!!!!). Varför? Jo för att när jag har fått meriter i dessa klasser ska jag söka in till Beridarprogrammet på Flyinge
Jag tror att går man beridarprogramet så får man med sig otroliga möjligheter som gör det lättare att i framtiden få jobb som beridare (nästan självklart). Samtidigt som det är roligt att få rida flera hästar per dag och samtidigt gå en yrkesutbildning, sen är det ju tryggt att stanna kvar på en av de tre riksanläggningarna ;)
Detta är dock något som jag kom på igårkväll och har inte lagt så mycket tanke på det, men jag har iallafall en preliminär plan. 
 
Vi får helt enkelt se hur det slutar, vem vet, kanske ändras planerna helt och jag börjar jobba på Ica istället. Time will tell...
 
 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback