Det här gick ju bra ;)

(1 inlägg om dag funkade ju väldigt bra, ändrar nog det till kommer inlägg så fort jag har tid-ork-motivation. )
 
Hej"
I onsdags red jag ett kort dressyrpass på stallplan med hjälp av Lina, kändes rätt så bra ävan fast han var -väldigt- spänd imellanåt. Men men lite hjälp från Lina så löste vi det på ett bra sätt och han sprang på fint. Var ett bra tag sen som Lina såg oss och hon tyckte att vi borde kunna starta en MSV C igen och då förhoppningsvis får bättre resultat än sist.. ;) 
Igår hoppade min hopplärare Kati upp på Iwacor och tog några språng på stallplan, eftersom vi varken får hoppa själva och mitt själförtroende är på botten just nu så kändes det som en bra lösning. Corren tycker ju att det är så himla kul att hoppa och det stärker hans galopp något så otroligt mycket så resultatet kunde bara bli positivt, vilket det blev. Kati tyckte om honom och nu kommer hon kunna hjälpa mig ennu bättre på hopplektionerna när hon vet hur han är att rida. 
 
Idag var tanken att rida ut och galoppera på galoppbanan, men så fort jag hade kommit upp i sadeln så öste regnet ner så vi begav oss mot röda istället. Fick bli "konditionsträning" där istället och sedan lite styrka i form av förvänd galopp. Corren skötte sig bra och vi kunde rulla i förvänd galopp utan några omslag, gulstjärna till honom!
 
Imorgon ska jag ta mig ner till galoppbanan oavsätt väder, har ju bra med regnkläder så det är ju nemas problemas. På söndag ska jag jobba hos Sandra så då får I vila och endast gå i hagen. 
 
Red även ett bra pass på Leon idag för Linda, har kämpat med honom sen vi började skolan och nu börjar det äntligen lossna. SÅ fort jag får kontroll på bakbenen så trampar han på fint och jag kan börja rida på riktigt. Gillar den lilla bruna hästen vädligt mycket, en av favoritskolhästarna när man väl har kommit underfund med hur han funkar ♥
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback